Szpital Specjalistyczny Pro-Familia

Jakość

Aby zapewnić wysoką jakość, w Szpitalu Specjalistycznym Pro-Familia wdrożono wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem pacjenta. Jego celem jest podnoszenie standardów opieki medycznej oraz poprawa skuteczności procesów diagnostyczno-terapeutycznych, a także zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów oraz zapobieganie występowaniu zdarzeń niepożądanych.

Jakość w opiece zdrowotnej jest mierzona przy użyciu wskaźników jakości opieki zdrowotnej, które obejmują następujące obszary:

  • kliniczny – odnosi się do wskaźników mierzących poziom oraz efekty realizowanych świadczeń opieki zdrowotnej,
  • konsumencki – obejmuje wyniki badań opinii pacjentów na temat organizacji procesu udzielania świadczeń opieki zdrowotnej,
  • zarządczy – dotyczy wskaźników związanych z efektywnością wykorzystania zasobów oraz wdrożeniem systemów zarządzania.

 

Zarządzanie poprzez jakość polega na wdrażaniu, utrzymaniu i doskonaleniu systemu na podstawie oceny jego skuteczności oraz wyników badań opinii i doświadczeń pacjentów.